Изследователи от Imperial College London, Aberystwyth University и Newcastle University са разработили тест, който дава в рамките на пет минути индикация за количеството червено месо, пилешко, риба, зеленчуци и плодове, които човек яде. Анализът също така ви позволява да оцените количеството протеини, мазнини, въглехидрати и фибри, консумирани от човек.
Работата е в процес на разработка. В бъдеще тестът ще помогне на пациентите да следят диетата си. „Основният недостатък във всички изследвания на храненето и диетите е липсата на точна информация за човешкото хранене. 60% от хората съобщават невярна информация за диетата си, дори когато водят дневници. Новият тест може да предостави независим индикатор за качеството на диетата на човек,” каза Гари Фрост, професор и автор на изследването в Катедрата по медицина на Imperial.
Правилното хранене е ключът към здравето.
Изследователите са изследвали тестове на урината за стотици метаболити при доброволци, които са спазвали различни диети в продължение на 3 дни.Въз основа на получените данни е разработен профил на различни диети. Тестът незабавно ще определи как се хранят пациентите.
На първо място, технологията ще помогне на пациенти, страдащи от сърдечни заболявания, да поддържат здравословна диета, както и в програми за отслабване. Изследователите се надяват, че тестът ще бъде наличен през следващите 2 години.